5. Einde - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 5. Einde - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

5. Einde

Blijf op de hoogte en volg Vivian

15 April 2014 | Indonesië, Batavia

De tocht naar het verre Westen is voltooid: vanuit Oost-Flores hebben we in een ruime vier weken het eindpunt, Jakarta, bereikt. Nog maar drie kilometer (en twaalf uur lang, we hebben nog één nachtje) tot het vliegveld en dan hebben we het Indonesische officieel achter ons gelaten.
Hebben we daar zin in? NEE! We zijn een beetje van dit land gaan houden. Alle drie de eilanden die we bezochten, hebben hun eigen charme en schoonheid. Elke stop hadden we wel een maand willen laten duren, in plaats van een maand voor alle stops. Samengevat: Indonesië is een aanradertje.

Dus nu liggen we een beetje depressief te zijn in ons laatste hotelbed. We hebben zojuist onze laatste ayam goreng gegeten, in de laatste warung. Nadat we de laatste Beng-Beng chocoladerepen hadden ingeslagen in de laatste Indomaret. Dit alles nadat we de allerlaatste treinreis over Java hadden gemaakt, onder het genot van videoclips van One Direction (Rick wil graag dat ik mijn vader op de hoogte stel van mijn muziek(wan)smaak - ik nu ook: dan moet ik hier misschien wel van hem blijven). Samengevat: we zijn melancholisch en willen niet naar huis.

Maar goed, het was misschien al duidelijk uit het veelvuldig gebruik van het woordje 'we' (het meervoud van 'ik'!), in voorgaande alinea's: Rick is ook besmet. Ik geef toe dat ik ook even met mijn oren zat te klapperen toen hij - na een large Bintang (620 cc) weliswaar - verkondigde dat hij nog wel eens zou gaan willen backpacken. "Maar dan wat langer, drie maanden ofzo." Samengevat: o, de liefde, hmhm!

  • 16 April 2014 - 21:10

    Marjet De Jonge:

    One direction is misschien nog wel fijner in het gehoor liggend dan de Indonesische galanmuziek want dat duurt ook een tijdje voor je dat leert waarderen
    Salamat datan en plan plan
    Marjet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Met de rugzak door Indonesie

Een maand backpacken op Flores, Bali en Java.

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

5. Einde

10 April 2014

4. Avontuur

01 April 2014

3. Survivor

25 Maart 2014

2. Afvalverwerking

20 Maart 2014

1. Waterland
Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1379
Totaal aantal bezoekers 50549

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: