1. This is Africa 2.0 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 1. This is Africa 2.0 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

1. This is Africa 2.0

Blijf op de hoogte en volg Vivian

06 September 2017 | Madagascar, Antananarivo

Tegenover me zit de GGD-zuster. Ze spreekt weinig geruststellende woorden. Dengue, zika, malaria. Ik krijg honderden tips en adviezen. Ter afscheid zet ze de eerste (van de drie!) rabiës-vaccinatie in mijn linkerarm... En ik vraag mezelf echt even heel erg af waarom ik ook alweer naar Afrika wilde.

Achter het bureau op zolder zit ik gebogen over een paar A4'tjes, het één en ander voor te bereiden. Om me heen liggen verschillende Lonely Planets, reisroutes en bladen vol tips van onbekende reizigers. "De wegen zijn slecht, dit park is alleen te bereiken met een 4WD ", lees ik, "Je kan het in een uurtje bereiken met het vliegtuig, met de auto ben je minstens drie dagen onderweg." Op de site van AirMadagascar kom ik tot de conclusie dat ik dan wel minstens 900 euro moet neertellen voor die vlucht... En ik vraag mezelf echt even heel erg af waarom ik ook alweer naar Afrika wilde.

Het is bloedjeheet in het vliegtuig. Ik ben moe, misselijk en kan geen fijne houding vinden om de urenlange reis comfortabel door te komen. Slapen lukt niet, lezen lukt niet. Eindelijk (en plotseling) vomiteer ik, gelukkig keurig gemikt in het daarvoor bestemde zakje. En hoewel ik me daarna een stuk beter voel, vraag ik mezelf echt even heel erg af waarom ik ook alweer naar Afrika wilde.

Gisteren stapte ik uit het vliegtuig in Madagaskar. Ik rook de lucht, voelde de warmte. De rit naar het hotel, door de drukke, chaotische stad, maakte het me allemaal weer duidelijk: ik voel me thuis in het Afrikaanse. Ik kreeg de glimlach niet meer van mijn gezicht. Daarom wilde ik hier naar toe!

  • 06 September 2017 - 18:21

    Saga:

    Wat schrijf je geweldig leuk!! Geniet ervan!

  • 06 September 2017 - 18:31

    Dominique:

    Jaaa eindelijk is het zo ver! Heerlijk, geniet van het Afrikaanse!!!

  • 06 September 2017 - 18:33

    Lisette:

    Of ik begonnen ben aan een leuk boek! Ik kijk uit naar het verdere verhaal! Enjoy en ik hou die glimlach op je gezicht! X

  • 06 September 2017 - 18:51

    Annette Baas:

    Heerlijk!
    Laat me maar een beetje meereizen met jou!
    Heel veel plezier!
    Be careful, dikke kus
    Annette

  • 06 September 2017 - 19:09

    Adriene:

    Leuk om je te kunnen volgen fijne reis

  • 06 September 2017 - 20:07

    Eva:

    Je eerste verhaal is al lekker lezen vivian en jij maar zeggen toen ik allen was schreef ik beter....heel veel plezier en lekker genieten!

  • 06 September 2017 - 20:35

    Monique Wiendels:

    Zo leuk om te lezen! En idd super hoe je schrijft! Heel veel plezier op dit grote avontuur

  • 06 September 2017 - 20:49

    Nicoline :

    Jeetje! Je bent een schrijftalent!! Leuk om te lezen.
    Heeele mooie reis, t'is jullie gegund. X

  • 06 September 2017 - 21:00

    Jessica:

    Geweldig begin van denk ik een geweldige reis, heerlijk om om op deze manier met je mee te beleven, geniet !

  • 06 September 2017 - 21:01

    Corina :

    Jij kan altijd nog schrijver worden!!! Geniet van jullie reis! Het kan niet anders dan geweldig worden!!!

  • 06 September 2017 - 21:02

    Ridien :

    Wat een avontuur! Veel plezier

  • 06 September 2017 - 21:02

    Ridien :

    Wat een avontuur! Veel plezier

  • 06 September 2017 - 21:11

    Vers Van Iwaarden:

    Wens jullie een fantastische reis toe en geniet ervan.

  • 07 September 2017 - 00:05

    Lindsay:

    Zooo leuk lieve Viv! Ik wil meer verhalen!!
    Heel veel plezier!! Geniet geniet! Xx

  • 07 September 2017 - 09:41

    Toos Wieman:

    Super leuk om je reisverslag te lezen. Ben heel benieuwd hoe het met je gaat! Want na je stage bij ons zal er veel veranderd zijn! Haha
    Geniet van je reis! En veel lieve groetjes!

  • 07 September 2017 - 10:10

    Henk:

    Hou die glimlach dan maar lekker 3 maanden op je gezicht. Leuk om zo mee te kunnen leven met jullie belevenissen.

  • 07 September 2017 - 16:16

    Marijke:

    Wat een heerlijk verhaal Vivian!
    Ik ga je volgen:-)
    Veel reis plezier gewenst.
    Groetjes, Marijke Studiegenootje Vroedkunde

  • 08 September 2017 - 17:16

    Sjaak:

    mooi om zo weer wart van je te lezen Vivian, groetjes uit de Slikweg

  • 09 September 2017 - 22:16

    Bas En Jose:

    Hoi Rik en Vivian
    Dat wordt een heel mooie reis! Geniet ervan. We volgen jullie verhalen.

  • 17 September 2017 - 15:09

    Anke Ars:

    Veel plezier samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Madagascar, Antananarivo

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 50559

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: