9. Fat bottomed girls - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 9. Fat bottomed girls - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

9. Fat bottomed girls

Blijf op de hoogte en volg Vivian

01 November 2017 | Oeganda, Jinja

In januari dit jaar gooide ik het roer om. Waar ik eerst het liefst alle vrije uurtjes op de bank hing, liep ik nu met regelmaat een rondje hard. De series op Netflix maakten (onder sociale druk van Bianca en Marlies) plaats voor bootcamplessen. Het urenlang Japans Puzzelen werd vervangen door urenlang wielrennen met mijn wederhelft. Ik had nooit gedacht dit ooit te zeggen, maar daar komt ie: ik vind sporten bestwel leuk.

In acht maanden tijd bouwde ik een aardige conditie op. Ik liep de kwart marathon van Rotterdam, kon na heel veel oefenen toch die sit-ups (in de modder aan de Kralingse Plas) en bedwong negentig kilometer lang de Limburgse bergen. Ik had nooit gedacht dit ooit te zeggen, maar daar komt ie: er bleek een nadeel te zitten aan drie maanden lang reizen. Ik zou die zorgvuldig opgebouwde conditie niet kunnen onderhouden.

Gisteren hebben we gekajakt op de Nijl. Het is een prachtige rivier, waarin bonte ijsvogels zich omlaag storten om vis te vangen en waar aan de oevers aapjes van boom naar boom springen. In de vele, heftige (héél heftige) stroomversnellingen is er echter geen tijd om dat natuurschoon te bewonderen. Peddelen, peddelen, peddelen. Balanceren en blijven peddelen. Anders sla je om en dat is geen pretje, weet ik uit ervaring.

Vandaag strompelde ik door de straten van Jinja. Overal spierpijn. Wanhopig vroeg ik me af wat ook alweer het doel was van sporten. Onder andere het achterwerk iets proportioneren, schoot me te binnen. Ik keek om me heen. De paspoppen, gehuld in leuk jurkjes, hadden stuk voor stuk verrekte grote derrières. Ook de echte dames op straat zwiepten hun billen tijdens het lopen zelfverzekerd heen en weer.

Als ik nou maar Oeganda verhuis, kan ik gewoon weer lui worden! En af en toe een beetje kajakken. Dat is namelijk het tofste (en engste) ooit.

  • 01 November 2017 - 19:24

    Nathalie:

    Naar Oeganda verhuizen????
    Nee!
    Misschien kan ik wel een bureaufiets regelen voor tijdens je SO-dagen! ;)

  • 01 November 2017 - 20:05

    Rien:

    Jaà..JaJa. (insiders behoeven geen uitleg, toch hè? Bas en José).
    Vergeet niet een complete (!) fotoreportage mee terug te nemen voor papa.

  • 01 November 2017 - 20:50

    Bas En Jose:

    Jaa jaja Dat spreekt voor zich, toch?
    Ik werd door de titel van je blog even in verlegenheid gebracht. Kijken of niet kijken... Je weet maar nooit op het world wide web. Maar ik heb mijn schroom snel overwonnen en dan krijg je weer zo'n mooi verhaal te lezen. Het is een schitterende reis en jullie laten niet veel kansen liggen. Gelijk heb je en geniet ervan!

  • 01 November 2017 - 20:57

    Bianca:

    Die conditie van jou komt heel snel weer terug...desnoods onder sociale druk

  • 01 November 2017 - 21:49

    Samantha:

    Haha geweldig leuk geschreven weer. Ik denk dat ik dan toch met je mee ga verhuizen daarheen. Het klinkt erg aantrekkelijk.

  • 02 November 2017 - 00:54

    Marijke:

    Same feeling here! Naast de kwark en bergen groente mis ik mijn wekelijkse bootcamplessen toch best wel!

  • 02 November 2017 - 11:17

    Henk:

    Nou Vivian, de tranen lopen me over de wangen bij het lezen van dit leuke verhaal.
    Genieten jullie maar lekker van de safari en hopelijk zien jullie nog een neushoorn. Ik geniet wel mee door die geweldige verhaaltjes van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 50565

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: