14. Het leven is een festival - Reisverslag uit Winneba, Ghana van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 14. Het leven is een festival - Reisverslag uit Winneba, Ghana van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

14. Het leven is een festival

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

01 Mei 2010 | Ghana, Winneba

Mijn telefoon gaat. Leuk! Ik hoop dat het iemand uit Nederland is. O, Ghanees nummer. Ik neem op (en voor het gemak vertaal ik het gesprek meteen effe):

“Met Vivian.”
- “Dit is Lagoon Lodge Hotel.”
“Goedemorgen met Vivian.”
- “Hallo, dit is Lagoon Lodge Hotel. Ik hoop dat ik met Vivian spreek?”
“Daar spreekt u mee, goedemorgen.”
- “Hallo Vivian! Dit is Lagoon Lodge Hotel!”

Oké Vief, rustig blijven. Tot tien tellen. Geduld is een zéér schone zaak.

- “Je had een kamer gereserveerd voor drie nachten, vanaf 30 april?”
“Ja, voor vandaag dus.”

Ga me niet vertellen dat je overboekt hebt, domoor. Ik wil zien hoe die Ghanezen een antilope vangen en slachten op het grootste festival van het land!

- “Speciaal voor het festival hè?!”

Hij heeft me door, ik ben als een open boek. Of hij is toch niet zo’n domoor.

- “Ik bel je om te zeggen dat het festival een week verplaatst is.”

Domoor? KLOOTZAK! Grapje toch? Ik weet dat er veel mogelijk is in Ghana maar je kan toch niet het grootste evenement van het jaar een weekje verschuiven? Wáárom?

“Uh, waarom?”
- “Nou ja. Het is schoolvakantie en daardoor zijn er een paar artiesten niet maar die kunnen volgende week wel dus toen hebben ze besloten dat…”

Kom, we verschuiven Pinkpop van Pinksteren naar Pasen. Pinksteren komt nu even niet zo lekker uit, familiebrunch enzo.

“En hoe lang is dat al bekend?”
- “Uh, vijf dagen."

En dan vertellen we het pas een week van te voren. Of een dag! Wat een stunt!

- “Dus ja, dan weet je dat. Wil je de kamer omboeken naar volgende week?”
“Dan ben ik terug in Nederland, maar toch bedankt.”

  • 01 Mei 2010 - 14:14

    Kier:

    Echt weer typisch Ghanees, zwaar kut van het festival, maar he, terug in nederland kun je er vast om lachen..Nog 1 weekje..geniet er nog van! Liefs

  • 01 Mei 2010 - 15:08

    Lejon:

    Zure shit, nu moet je nog een keer terug!
    Veel succes met afscheid nemen van Ghana.

  • 01 Mei 2010 - 20:11

    Anne :

    Wat een koeien zeg! Maar misschien kom je nog eens terug en kun je dan naar het festival. Hoop dat je laatste weekje daar toch nog een beetje een feestje is! Je bent gewoon alweer bijna terug joh! Tijd is gevlogen. Als je terug bent moeten we maar eens iets gaan drinken, ook met Lillebilletje erbij!

    Geniet nog even flink! Xx

  • 02 Mei 2010 - 09:44

    Katje :

    Ohwww neeeeee!!! Dit meen je niet!! Wat een typisch Ghanees verhaal weer.... haha ben toch echt blij dat ik weer thuis ben. Geniet van je laatste daagjes meid!!
    X

  • 02 Mei 2010 - 11:59

    Willemijn:

    Kom we verplaatsen Sziget naar juli, komt mij ook beter uit =)

  • 02 Juni 2010 - 16:47

    Maaike:

    Vief!!!!!

    Ik heb je echt al 10 smsjes gestuurd, maar die komen denk ik niet aan!!
    Jammer dat je telefoontjes ook niet doorkomen!!

    Wat is je email?!

    hoe gaat het met je!?!

    Hier in Ghana nog steeds superrr!! Mis je wel hoor!!

    Kus,
    Maaik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Winneba

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 50614

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: