7. Zoals het klokje thuis tikt... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 7. Zoals het klokje thuis tikt... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

7. Zoals het klokje thuis tikt...

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

14 December 2011 | Laos, Vientiane

Het lijkt al lang geleden; de tijd dat ik met zeer grote regelmaat gebruik maakte van het international treintraject tussen Antwerpen en Roosendaal. Toch kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren wat er elke vrijdag opnieuw gebeurde. Na een overstap op de nationale trein naar het immer bruisende Zeeland was het een kwestie van enkele minuten. Dorpsgenoten en oudklasgenootjes liepen over het perron, beladen met grote koffers wasgoed voor het trouwe thuisfront. Ons kent ons. En hoewel soms zeer vervelend – het gaf ergens een zeer veilig gevoel.

Nu heb ik een reputatie hoog te houden. Want niet alleen op station Roosendaal tref ik zonder voorbedachte rade vriend en kennis. Als ik nietsvermoedend door Utrecht fiets, stopt er plots een heuse 2nd Influenz-vriendin (hoi Jongerenraad Borsele!) naast me voor het stoplicht. Of als ik voor mijn verjaardag sta te stuiteren omdat ik bij de 3FM Awards ben, moet ik plotseling rennen om hoi te zeggen tegen Lotte. Ik weet het zelfs nog sterker te vertellen; als ik met mijn vriendje door Porto slenter, op zoek naar een restaurant met perfect klaargemaakte, verse vis. Dan loop ik een Finse docente tegen het lijf die ik heb leren kennen in, hoe verrassend; Finland.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik hier nog geen enkel bekend Nederlands (dan wel Fins) snuitje ben tegengekomen. Maar iets soortgelijks overkomt me minstens drie keer per week. “Ken ik jou niet ergens van? Vietnam, misschien? Die bus naar Dalat?”, zei ik laatst nog vol ongeloof tegen een meisje. In het noordelijkste puntje van Laos. Bijna in China! En in Cambodja ben ik snel achter een muurtje gesprongen toen ik plotseling de drie grootste trutten uit Zwitserland mijn kant uit zag komen. Ja jongens, Zuidoost – Azie; het lijkt Zeeland wel.

Dus, heimwee? No way! (Dat rijmt). ‘t Klokje tikt hier bijna hetzelfde als thuis.

  • 14 December 2011 - 10:52

    Moi:

    Zo ken ik je weer Vief: geheugen als een olifant en 'n tikkeltje haatdragend als je groot onrecht is aangedaan.

    Op de Kerstmarkt in Veere kwamen ook wij overigens tegen. Ondermeer Willemijn en Natan. En wij zijn niet gecamoufleerd achter de Kerstbomen in de nabij-beveiliging gesprongen maar kunnen je berichten dat je hun hartelijke groeten moet hebben.

    Je thuiskomst is nu toch wel erg aanstaande, niet? Moi

  • 14 December 2011 - 11:42

    Maite:

    Vivian!!

    met plezier lees ik elke keer je blogs, je hebt echt schrijftalent meid :-)

    ik zit nog steeds in Antwerpen en moet vaak aan je terugdenken! Moest je nog eens in the bog city zijn spring dan eens ff binnen, je weet me wonen ;-)

    Voor de rest; geniet nog van de laatste dagen en een goede reis terug!

    Dikke kus -xxx-

  • 14 December 2011 - 11:43

    Maite:

    the BIG city dus... hmm :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 50635

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: