4. Kloffie - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 4. Kloffie - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

4. Kloffie

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

24 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Het is genetisch bepaald. Ik kan er niets aan doen. Net als papa (en mama - maar zij probeert het af en toe nog te ontkennen) loop ik het liefst rond in een vormloos kloffie.
Als er op zaterdagmiddag onverwachts wordt aangebeld, is het altijd weer spannend wie de deur gaat open doen. Want tja; elk huis heeft zijn kruis. En dat hoeft heus niet iedereen te weten. De verhalen gaan snel in het Zeeuwse.

Verhuizen naar Zuidoost Azie – dat zou zo gek nog niet zijn. Het is hier namelijk ontzettend normaal om de gehele dag in je pyjama te lopen. Het vrouwelijk deel van de bevolking draagt ze. In alle kleuren van de regenboog. Met bloemetjes, beertjes of stipjes. Naar de markt, naar de tempel of pagoda, naar de tandarts en ik durf er om te wedden dat ze hem zelfs in het graf dragen. De mannen lopen er iets meer appetijtelijk bij maar mogen dat ongegeneerd verbloemen door op elk willekeurig moment hun shirt omhoog te trekken en over hun buik te aaien.

Nou, lieve ouders – wat denken jullie ervan? 24/7 nonchalant en comfortabel door het leven, zonder vreemde blikken van de buitenwereld. Niet slecht!
Hoewel… Na deze blog kent iedereen huize Janssen’s guilty pleasure toch al. En Zeeland is ook best oké.

  • 24 November 2011 - 08:19

    Corrina:

    Hoi Vivian,

    Dat is een goed teken dat jij daar rond kan lopen in jouw in je lekkerste outfit toch!!
    Maar wat die mannen betreft, ik denk dat dit iets is voor onze Dylan hij wrijft ook dagelijks over zijn buik!!
    ik zal het eens aan hem voorleggen hoor!!
    We wensen je een goede tijd toe en pas goed op jezelf.


  • 24 November 2011 - 08:54

    Tooske:

    Heej Vivian,

    Jij wilt toch later in de stad gaan wonen, vergis je niet wat je daar allemaal tegen komt! Enne over een paar maandjes pak je je fietsje in je kloffie, klein stukje rijden.....
    Heelijk genieten van je geweldige vakantie!

    Groetjes


  • 24 November 2011 - 10:24

    Moi:

    Van je dochter moet je het maar hebben, dat blijkt.
    Zelfs als ze in Indo-China is zal ze niet aarzelen het deksel van de put thuis eens op te lichten.
    Maar goed, jokken doet ze niet. Dus als rechtgeaarde opvoeder kan ik niet anders dan trots blijven op mijn kleine pruts. Niettemin, dit schreeuwt om een reactie… natuurlijk vanachter mijn PC gehuld in mijn camping smoking.
    Je kent mijn standpunt, Viefje: My Home - My Castle. Er is nog alle gelegenheid om in Shiny Armor te verschijnen als je de ophaalbrug ervan neerlaat.
    En het is nu juist daar dat ik veel mensen zie lopen die zich m.i. qua uiterlijk schandalig smakeloos diskwalificeren in de ratrace van mode en trends of gewoon door slechte smaak. Wat te denken van:
    - die horecaspoilers, extra strak omspannen met het T-shirt van des dragers favoriete voetbalclub,
    - het bouwvakkers-decolleté dat allang niet meer uitsluitend aan deze beroepsgroep is voorbehouden,
    - de piercings zo prominent en veelvuldig aanwezig in de huidplooien van het uitpuilend vlees tussen de band van heupbroeken en de rand van (in relatie tot de leeftijd der draagsters, te korte) naveltruitjes,
    - en dat liefst nog in combinatie met, op de rugzijde een tramp stamp (of in goed Nederlands "het kontgewei").
    Wees eerlijk. Wie springt er op slag in extase van zo'n oversized tattoo op bovenarm of schouderblad in combinatie een kittige zomerblouse, of liever nog, een charmant avondtoilet? Ik niet(, maar dat kan ook de leeftijd zijn).
    En zo heb ik ook nog mijn gedacht van die toetjes waar emotie plaats gemaakt heeft voor botox: think pure, think Gilly.
    Nee Kul, wees maar trots op je moeder en mij. Het kan veel gekker!
    Ik ben graag solidair jouw Indo-Chinezen.

    Take care! Moi

    NB Voor hen die zich aangevallen voelen door mijn mening: 't is niet persoonlijk, 't is maar mijn mening.

    NB1 Jouw bericht schept overigens wel verplichtingen. In je volgende bijdrage lezen wij ook graag iets over "de ANWB-alarmcentrale-just-for-you", het "medi-care-team" en het eclatante serviceniveau van reisbureau "Bernadette-vliegt-er-graag-eens-uit".

  • 24 November 2011 - 10:36

    Elvira:


    Wat heerlijk geschreven Vief!

    Ik heb even op 'vind ik leuk' gedrukt, zodat ook mijn 300 FB vrienden weten hoe jij er thuis bij hangt. Geen probleem toch?

  • 24 November 2011 - 12:41

    Leonie:

    Hoi Vivian,

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen, ga zo door.
    We zijn dan wel allebei van 26 april maar ik zou het je niet nadoen zo'n rondreis op die manier. Maar wat een super-ervaring.
    Enjoy and take care!

  • 26 November 2011 - 14:17

    Desiree :

    hahahahahah! Geniaal dit! En o zo herkenbaar! tot morgen!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 50640

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: