1. Vreselijke Voorbereidingen - Reisverslag uit Heinkenszand, Nederland van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 1. Vreselijke Voorbereidingen - Reisverslag uit Heinkenszand, Nederland van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

1. Vreselijke Voorbereidingen

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

23 Januari 2010 | Nederland, Heinkenszand

Prepare for the worse. Dat is eigenlijk samengevat wat ik moet doen om mezelf voor te bereiden op mijn reisje naar Ghana.

Enkele minuten geleden heb ik mijn eerste malariapil ingenomen, anders krijg ik malaria. Een kleine maand geleden werden mijn vaccinaties ingespoten, anders krijg ik gele koorts, buiktyfus of hersenvliesontsteking. Een ruime maand geleden zijn alle vier mijn verstandskiezen operatief verwijderd, anders zou ik er daar last van krijgen, filosofeerde de tandarts. De vitaminepreparaten liggen ook al klaar, anders krijg ik scheurbek (da’s een door mama verzonnen aandoening).

Mijn vliegticket is geboekt, anders bereik ik Ghana niet. Mijn visum wordt geregeld, anders kom ik Ghana niet eens in. En dan moet ik nog kleding tot over mijn knieën vinden (anders schend ik de traditionele regels), zonnebrand regelen (anders verbrand ik), oorbellen (anders ben ik niet vrouwelijk genoeg), een ring (anders word ik vijfentwintig keer per dag ten huwelijk gevraagd) en een klamboe (anders krijg ik alsnog malaria).

Over drie weken precies ben ik in Ghana en dat is vast een stuk leuker dan de voorbereidingen doen vermoeden.

  • 23 Januari 2010 - 22:35

    Eveline:

    Hahaha, leuke blog :D. Tja, je moet er wat voor over hebben. In Ghana zal al het voorbereidende werk vast en zeker voldoende worden beloond. Nog veel succes met de laatste loodjes/examens! Ik heb je waarbenjij.nu al onder mijn favorieten gezet, zodat ik al je spannende reisverhalen goed kan volgen ;-).
    Grs. vanuit kikkerland

  • 23 Januari 2010 - 23:57

    Willemijn:

    Zalige eerste blog =) Ik ga proberen de volgende trouw te lezen, vergeef me alvast, want dat gaat me niet altijd lukken. En vergeef me nu ook alvast dat ik niet vaak ga mailen, ik ben niet zo goed in lange-afstandrelaties!! =P

  • 24 Januari 2010 - 09:14

    Martijn:

    Je heb het ook nie makkelijk he ;) Veel plezier iig maar dat zal vast wel lukken

  • 24 Januari 2010 - 12:51

    Marleen:

    Lekker positief ;)
    Succes iig met de voorbereidingen!
    X

  • 24 Januari 2010 - 15:44

    Koning Tandarts:

    Scheurbek is niet iets om grappen over te maken. Neem je vitamine C.
    Goed dat je verstandskiezen er vast uit zijn, die heb je daar toch niet nodig.

    PS je zult daar om geld gevraagd worden met de zieligste verhalen. Begin alvast te oefenen nee te zeggen en stoicijns door te lopen. Succes!

  • 24 Januari 2010 - 16:57

    Lilian:

    Aaaah Viefke! Heerlijk om te horen dat je er zo'n zin in hebt :p
    Het gaat leuk worden, ik kan het je niet verzekeren, maar ik ga er zeker van uit!

  • 25 Januari 2010 - 10:44

    Claudia:

    Heej Viv!
    Je eerste blog! Goed hoor! Jaja het vraagt wat voorbereiding, maar je ervaring daar is de moeite wel waard! Je ring aan je linkervinger dragen ey, want dan denken ze dat je verloofd/getrouwd bent! Veeeelll PLezier! En ik ga je volgen!!
    Liefs x claud

  • 25 Januari 2010 - 16:21

    Noortje:

    Haha mooie blog;)
    Suc6 nog de komende 3 weken met alle andere voorbereidingen!
    Liefs Noortje

  • 30 Januari 2010 - 15:41

    Corrina:

    Hoi Vivian,

    ja,ja nog een paar weekjes en dan ben je daar.Wij zijn erg benieuwd wat ervaringen zijn.Denk aan je ring!!want anders kom je straks met een berg mannen terug.
    Veel succes en wij denken aan je. X Rudie Corrina Macy MYlou Dylan.

  • 07 Februari 2010 - 18:01

    Bas José Els Sarah:

    Beste Vivian, nog enkele dagen voor vertrek.
    We wensen jou
    een goede reis;
    een prachtige tijd daar;
    veel kleine ghaneesjes;
    trotse ouders in Ghana en Heinkenszand;
    veel lange mooie mannen, zowel hutsi's als tutsi's;
    geen voorspelde ziektes;
    en een behouden terugkeer naar je roots.
    We volgen je de komende tijd

    Veel plezier, het ga je goed
    Bas, José, Els en Sarah

  • 08 Februari 2010 - 18:01

    Andreas:

    Hey vivian,
    Dank voor al je voedseloverschotten:)!!!
    het spijt me vreselijk dat ik niet op je afscheidsfeesje ben geweest maar ik heb mijn vakantie op een laatser dan laatst moment geboekt, en heb niet meer de tijd gehad om nog langs kot te komen. ik hoop dat je nog eens langskomt na je vakantie!
    succes van heel het kot, en geniet ervan!

  • 13 Februari 2010 - 13:24

    Eveline:

    Hé Vivian,
    Via deze weg wil ik je nog even een hele goede reis wensen. Ik weet niet of je dit nog leest voor je vertrekt. Of misschien zit je ondertussen al in de lucht. Heel veel plezier, toi toi toi en veel kleine ghaneesjes vangen ;). Geniet ervan van dit mooie avontuur! En ik blijf je zeker volgen :D. Hier is het ondertussen volop carnaval! Dikke knuffel Eveline

  • 16 Februari 2010 - 20:53

    Ingel En Eka:

    Hoi Vivian,
    Leuk om je verhalen te lezen. We gaan ze zeker volgen. Je bent er nog een heleboel vergeten hoor Cholera, Dengue, Hepatites, hondsdolheid maar als je een beetje oppast zal het allemaal niet zo'n vaart lopen.
    Geniet in je andere wereld voor 80 dagen

    Groetjes uit Vlissingen,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heinkenszand

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 50622

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: