3. Dierenleed - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 3. Dierenleed - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

3. Dierenleed

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

17 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Geachte mevrouw Marianne Thieme,

Hoe maakt u het? Ik maak het prima! De afgelopen drie dagen was ik op motortocht door de Central Highlands. Een echt hoogtepunt, niet alleen door de bergen. Ik heb genoten!

Maar goed, daar schrijf ik u natuurlijk niet voor. Na al bijna drie weken in Vietnam is mij duidelijk geworden dat de dieren onmense.. - uhh, ondierlijk behandeld worden. Het lijkt allemaal heel mooi. Alle beestjes lopen los en kunnen eten wat er te pikken valt. Dat er wel eens een kuikentje sneuvelt door een scootertje is natuurlijk erg logisch.

Pas als het etenstijd is komt de ware benaderingswijze van de Vietnamezen naar voren. De gekochte dieren moeten eerst naar huis gebracht worden. Per motobike. Dat betekent dat varkens achterop gebonden worden, net als zes geiten of - zoals ik gisteren zag - zo'n twintig eenden. Gewoon aan hun pootjes en de snavels slechts drie millimeter van de weg! Over de daaropvolgende slachttechnieken kan ik later nog wel een boekje open doen, mocht u geinteresseerd zijn.
Verder is de bevolking nogal goklustig. Men houdt hanengevechten, vogelgevechten, sprinkhaangevechten (dat vind ik eigenlijk wel intrigerend - hoe?!) en visgevechten (nogmaals - hoe?!). Alleen voor geld moeten die arme schepsels elkaar pijnigen.

U leest het goed; een hoop innovatiemogelijkheden op het gebied van dierenleed. Heeft u geen zin uw horizon wat te verbreden? Weg uit de Nederlandse rompslomp (geloof me; dat is best fijn) en de dierenwereld van Zuidoost Azie een beetje verbeteren.
Met die twee zetels in de kamer weet de Partij van de Arbeid wel raad. Een plotselinge meerderheid - politiek vuurwerk op zijn tijd kan echt geen kwaad. Ik zal Job Cohen vast een mailtje sturen met wat corruptietechnieken om dit voor elkaar te krijgen. Daar weten ze hier in Vietnam namelijk ook alles van.

Met vriendelijke groet,
Vivian Janssen

  • 17 November 2011 - 17:20

    Mirte:

    Ha Vivian,
    Ik verwacht zeker reactie op deze mooie brief! Allemaal zeer herkenbaar.. Ik hoop dat je erg geniet ondanks al dit dierenleed :)
    Groetjes
    Mirte

  • 17 November 2011 - 19:24

    Willemijn:

    weer een zalig stukje. Jammer van de diertjes... blij dat ik dan toch niet bij je ben... ik ga verder genieten van mijn vegetarische rookworst! xx

  • 18 November 2011 - 12:13

    Oma Chrisje:

    Fijn dat je het zo goed maakt.
    Je hebt al veel meegemaakt.
    nu weer hoe men daar met dieren omgaat, schandalig. Wat ben ik blij om in nederland te wonen,ondanks alle regels en wetten. veel liefs van mij je Oma.

  • 18 November 2011 - 12:13

    Oma Chrisje:

    Fijn dat je het zo goed maakt.
    Je hebt al veel meegemaakt.
    nu weer hoe men daar met dieren omgaat, schandalig. Wat ben ik blij om in nederland te wonen,ondanks alle regels en wetten. veel liefs van mij je Oma.

  • 18 November 2011 - 20:44

    Tooske:

    Heej Vivian,

    Nou van dat dierenleed wordt je niet vrolijk! In zuidelijke landen geven ze niet zo veel om dieren lijkt het en dat is helemaal niet leuk om dat te zien! Je kan er moeilijk tegen in gaan, zie daar maar eens een ommekeer in te brengen. Ze begrijpen gewoon niet waar je het over hebt als je er iets van zegt.
    Ondertussen zie je veel en er zijn denk ik ook veel leuke dingen.
    Groetjes, Tooske


  • 22 November 2011 - 12:26

    Tante Mieke:

    Hoi Vivian
    Hoe gaat het er allemaal mee?
    Ik vind het super dat je dat doet in vietnam ik zou het niet durven.
    Hou je goed inhet verre oosten.
    Hartelijke groet
    Tante Mieke & oome Marius

  • 23 November 2011 - 13:24

    Claudia:

    Hej Vivian!!
    Je ervaart daar weer schitterende avonturen!!!
    Maar wel een zielig al dat dierenleed :(
    Geniet nog heel veel daar!!

    Liefs Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 50641

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: