2. Slechte B - film - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 2. Slechte B - film - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

2. Slechte B - film

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 November 2011 | Vietnam, Hué

De afgelopen dagen zag ik rijstvelden, vrouwen met rijsthoedjes en rijstkorrels op de weg liggen - om te drogen. Ik zag mannen die het land bewerkten met waterbuffels als tractor en waterradjes (ze zijn heel groot maar geen idee wat anders het meervoud is van waterrad). Ik sliep bij de lokale bevolking thuis, hielp mee rijst te oogsten en dronk rijstwijn. Het Vietnam uit de boekjes.

Dit alles onder bezielende leiding van Kong - mijn gids, motobikedriver en beschermheer. Op de brommert maaken we urenlange tochten. Hij zonder helm ("No police, no problem" ), ik met helm ("Well, my head is also a problem" ). Hij regelde medicijnen voor me bij een louche apotheekje (reizigersdiarree - sindsdien alweer drie dagen geobstipeerd) en zorgde voor een adapter (lege accu's van het fototoestel). Twee dagen lang had ik de tijd van mijn leven.

Allemaal heel erg A-film, vijf sterren en drie Oscars. Op de terugweg naar Ninh Binh raasden we met hoge snelheid tussen de ananasvelden. Plotseling stond daar midden op de weg een oude man. En nog meer onverwachts vloog die man opeens over mijn hoofd, vol geraakt door de motobike. Hij viel drie meter verder in de berm, helemaal onder het bloed. Na mijn wanhopig helphelphelp!-geroep kwamen er mensen toesnellen. Hoewel het alle schijn tegen had, leefde hij nog wel. Hij werd tussen twee mannen op een scooter getild (wat nou ambulance?) en weggereden.

Een oplichter van een taxichauffeur (woest was ik! en dat mocht hij weten!), een lastig afscheid van Kong en een zeer behulpzaam Vlaams koppel verder ben ik in de nachttrein naar Hue beland. Inmiddels een beetje bekomen van de schrik. Maar waar ik na mijn eerste blog enthousiast had willen schrijven dat het oversteken van een straat piece of cake is, doe ik dat nu toch maar even niet.

  • 10 November 2011 - 07:24

    Moi:

    160cm Pure Lef en Dapperheid!
    't Komt allemaal goed.

  • 10 November 2011 - 09:16

    Marijke:

    Wat een avonturen weer :).

  • 10 November 2011 - 17:59

    Inge:

    Hee Vivian, kijk je wel een beetje uit, super leuk om dit te lezen, en ga zeker je volgen, groetjes Inge

  • 10 November 2011 - 21:41

    Tooske:

    Heej Vivian,

    Nou jij maakt wel wat mee! Niet te geloven, arme oude man, ik hoop dat hij het overleeft. Goed dat je boos was op die vent! Furieus was je! Nu weer genieten je bent tenslotte op vakantie!

    Groetjes van Tooske


  • 12 November 2011 - 14:54

    Sarah:

    Haaa Vief! Super leuk om je verhalen te lezen, en herkenbaar ook. Wat een avontuur op de motor zeg, ik was er in vietnam constant van overtuigd dat als je met je ogen dicht de straat over stak, er niets kon gebeuren. Niets minder waar uiteraard, je hebt het tegendeel bewezen. Zie dat je naar het zuiden bent gereist, maar mocht je de tijd nog hebben dan mag je Halong Bay in het noorden toch écht niet overslaan, te mooi om waar te zijn!
    Je verhalen zijn hartstikke leuk om te lezen. Els en ik blijven je volgen.
    Geniet ervan daar, Liefs Els en Sarah

  • 13 November 2011 - 10:27

    Bas En Jose:

    Ha die Vief,
    Wat ben jij een dappere meid! In je eentje op avontuur. Je zult wel schitterende indrukken op doen (en af en toe zwarte sneeuw zien). Dat maakt het allemaal nog indrukwekkender. Je verhalen (maar dat wisten we al van Ghana) zijn een genot om te lezen. We volgen je en we kijken uit naar meer nieuws. Geniet! Dit is een ervaring voor altijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 50636

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: