4. Heugelijk nieuws - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 4. Heugelijk nieuws - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

4. Heugelijk nieuws

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

18 Februari 2010 | Ghana, Kumasi

Ja lieve allemaal, ik ben al snel weer terug. Ik heb namelijk een pracht verhaal!
Afgelopen nacht was mijn eerste nacht bij mijn gastgezin, maar veel geslapen heb ik niet. Om half 3 klopte Auntie Grace op de deur met de legendarische woorden; "VIVIAN VIVIAN, WAKE UP, DELIVERY". Met de slapers nog in mijn ogen heb ik vannacht mijn eerste Ghaneesje gevangen! Een mooi mannetje, en speciaal voor Willemijn: de verhalen over het mannelijke geslacht van het Afrikaans volk zijn waar!

Over het mannelijk geslacht gesproken (heren, als jullie gaan visualiseren en al pijn krijgen bij de gedachte dat jullie edele deel iets wordt aangedaan: stop nu met lezen!), vandaag in het ziekenhuis was ik live getuige van een besnijdenis. Elk jongetje wordt hier op de leeftijd van een week met een schaartje ontdaan van zijn voorhuidje. Bloederige boel. Of ik het ook niet eens wilde doen? "Maybe later", antwoordde ik met een lach als een boer met kiespijn. Hopelijk blijven ze nog heel lang in die smoes geloven.

  • 18 Februari 2010 - 14:49

    Lejon:

    Hulla, ik heb maar tot het begin van je laatste alinea gelezen, want ik moest stoppen.

    Ghanezencount: 1.

  • 18 Februari 2010 - 15:24

    Willemijn:

    Haha, danku voor deze mededeling =P

  • 18 Februari 2010 - 23:03

    Kier:

    NICE :)

  • 19 Februari 2010 - 06:03

    Renske:

    Hoi Vivian,

    Je moeder heeft veel reclame gemaakt voor je blog, dus kunnen we je avonturen volgen.
    Je kunt leuk schrijven over je ervaringen.
    Toch al snel je eerste bevalling achter de rug daar.

    Veel succes daar en veel plezier ook natuurlijk.

    groeten, Renske

  • 19 Februari 2010 - 12:47

    Yvonne De Wael:

    Hoi Vivian
    Ik heb je verslagjes geslezen bij Ingrid,ik vond het leuk om zo je avonturen te lezen
    Ik wil je heel veel succes toewensen met je verblijf daar in het verre Ghana.

    Groetjes Liefs Tante Yvonne

  • 19 Februari 2010 - 14:45

    Frank:

    Haha, mooie verhalen Vief. Blijven schrijven, blijf ik lezen.

    Op een week oud al ontdaan van het voorhuidje? Merde, is dat niet erg vroeg?

  • 19 Februari 2010 - 17:01

    Trees:

    Dag Vief
    Je hoeft niet bang te zijn om aan je aantal bevallingen te komen.
    Wij genieten van je verhalen. Wat ben ik toch groos op je.
    Liefs Tante Trees.

  • 19 Februari 2010 - 17:18

    Tante Irene:

    Vivian,
    Wij genieten van je kostelijke berichten.Je hebt duidelijk het schrijftalent van je pa Marijn geërfd!Je bent een dappere Vief.We wensen je veel succes en plezier in tropisch Ghana
    Liefs van Tante Irene en Ome Janus

  • 20 Februari 2010 - 13:05

    Louise:

    Meh? Je eerste Ghaneesje gevangen. Klinkt mensenlievend! ;)
    Heul veel succes daar, het lijkt me erg heftig, ik ga nu je andere verhalen lezen, ben zelf vanochtend net terug gekomen. Kus!

  • 20 Februari 2010 - 17:14

    Marleen Hoondert:

    Hej wat grappig, zie dat je in verweggiestan zit. Wel naar je zin zo te lezen in dit korte stukje vol met besnijdenissen.. Veel plezier nog!


  • 20 Februari 2010 - 20:00

    Jeroen:

    Leuk geschreven beeb! Als je maar geen rare ideeën krijgt!

  • 22 Februari 2010 - 14:08

    Leandra:

    Hee Vivian , tjonge wat kan jij leuk schrijven zelf mijn moeder zit hier te genieten van je verhalen .
    Nog veel succes en je heb de groeten van woning 402 ik zal je verhalen door vertellen aan de bewoners ,

    Doei leandra.

  • 23 Februari 2010 - 20:24

    Vanessa De Bock:

    Beste Vivian,

    Wat een prachtige verslaggeving tot nu toe! Heel veel succes verder en hopelijk gaat het verwerken van het tropische klimaat al wat beter!

    Groetjes uit Antwerpen!

  • 24 Februari 2010 - 18:01

    Diane Compiet-de Wae:

    Heeeee nichte,

    Heb bijna in mijn broek gepiest van het lachen bij het lezen van je avonturen daar. Wat fijn dat je zo vlug al je eerst ghaneesje hebt kunnen vangen.

    knuffels van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 50617

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: