8. Hooggeëerd publ.. uh.. bezoek! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu 8. Hooggeëerd publ.. uh.. bezoek! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Vivian Janssen - WaarBenJij.nu

8. Hooggeëerd publ.. uh.. bezoek!

Door: Vivian Janssen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

16 Maart 2010 | Ghana, Kumasi

Hoewel ze me niet herkenden door mijn extreme-hair-make-over, was het toch echt hun dochter Vivian die mijn ouders afgelopen donderdag ontmoetten in een hotel in Kumasi! Na een korte wandeling door de stad en een zalige westerse maaltijd spraken we af om elkaar de volgende ochtend vroeg weer te zien.

En toen sloeg het noodlot toe, om het effe dramatisch te stellen. Het hele scala aan malariasymptomen kwam naar boven. Het grootste deel van de dag lag ik in een hotelbed, zat ik op de wc of hing ik erboven. Medicijnen werden gehaald en iedereen beloofde dat ik me de volgende dag beter zou voelen. Niet dus. Papa en mama namen me toch mee de stad uit, want na één dag druk Kumasi hadden ze alweer behoefte aan rust (ome Sjef had gelijk, je kunt het best maar op de Doolman wonen). We gingen naar de Kente weverijen en dat was leuk. En daarna weer naar bed.
Op zondag besloot Auntie Grace dat het mooi geweest was en prikte een infuus in mijn hand , lekker pijnlijk. Nadat er een litertje vocht mijn lijf ingelopen was, papa en mama hun culinair hoogstandje fufu hadden gegeten en gastmama had laten zien hóe je dat eigenlijk moet eten, gingen we naar een vlinderbos. Dat was ook leuk. En daarna weer naar bed.

Tussen al deze hectiek door hebben mijn ouders wel een goede indruk gekregen van mijn leven op dit moment. Ik heb ze mee genomen naar het Gods Glory Hospital, waar de hoofdzuster me de hemel in prees en alle nurses vol enthousiasme poseerden voor een foto. En misschien nog wel belangrijker: ze hebben gastmama, gastpapa en een aantal van de ontelbare andere mensen hier ontmoet. Het is fijn dat ze nu weten hoe het er hier allemaal aan toe gaat, waarover ik praat en waarom ik Auntie Grace nou eigenlijk (liefkozend, dat wel) ‘een kordaat wijf’ noem.

Terwijl zij nog twee weken lekker door het land reizen, is bij mij inmiddels de diagnose malaria gesteld. Nadat de laborant al twee keer een naald in mijn arm had gestoken, zonder ook maar één druppel bloed in z’n buisje, heb ik hem even les gegeven in de venapunctietechniek. Drie maal was (gelukkig!) scheepsrecht. Prutser. Verder schijnt er ook nog een soort salmonellabacterie in mijn buik te zitten maar daar krijg ik vanmiddag medicatie voor. Voor je het weet ben ik weer helemaal gezond!

  • 16 Maart 2010 - 13:05

    Willemien:

    Klinkt heftig! Betschapjes Vief! En fijn dat je je ouders hebt ontmoet! Leuk je zo te volgen xx

  • 16 Maart 2010 - 13:16

    Anne :

    Jeetje Vief, lekker kut! Gaat het al wel wat beter? Leuk dat je je ouders alles hebt kunnen laten zien! Wel jammer dat je juist dan je zo ziek voelt. :-( Hoop dat je snel weer beter wordt en ik wacht nog steeds met smart op een haarfoto!

    Xx

  • 16 Maart 2010 - 13:33

    Caroline:

    Wow, Vivi, das wel heftig! Op zich zou dit je thuis ook kunnen overkomen he, maar toch ;-) Beterschap!! Leuk dat je ouders er ook op bezoek zijn! Waar zijn die foto's van je haar? Laten zien! :-)
    Kus uit België! xx
    ps: tis hier fris en nat maar in de verte schijnt de zon!

  • 16 Maart 2010 - 15:09

    Susan:

    Hey viv,
    Jeetje wat vervelend. Eerst al die pillen slikken je flink beroerd voelen en dan ook nog malaria krijgen en nog veel beroerder voelen.
    Ik hoop dat de medicijnen snel gaan helpen en dat je je snel beter voelt.
    Hoe gaat het met je aantallen kom je al bij het einde in de buurt?

    xxx

  • 16 Maart 2010 - 15:14

    Marjet:

    gelukkig dat rini en bernie er zijn om je door je zieke periode heen te helpen.
    beterschap hoor!
    Netjes je medicijnen slikken en veeeeeeel drinken. Tegen diarree helpt cola goed met de ouderwetse tucjes.
    Zal ik ze effe komen brengen?

    sterkte hoor.

  • 16 Maart 2010 - 16:40

    Ingrid Roek:

    Hey Vivian
    Dat klinkt nie best!!!
    Hoop dat je snel weer opknapt...

    veel liefs Ingrid en van de rest van het Roekengespuis

  • 16 Maart 2010 - 17:33

    Eveline:

    Hé Vivian,
    Dat klinkt niet zo best! Leuk dat je ouders op bezoek zijn, maar dat is het wel onwijs balen dat je dan juist nu ziek bent. Heel veel beterschap en ik hoop dat je snel weer opknapt. Hoe gaat het verder met baby'tjes vangen?
    Liefs Eveline

  • 16 Maart 2010 - 21:10

    A3:

    Oef! Muggen komen dus écht op licht/blank af :(
    Veel beterschap Vief!

  • 16 Maart 2010 - 22:19

    Maite:

    wat erg van de malaria net nu je ouders daar zijn (maar ziektes hebben altijd wel de neiging om op een onwelkom moment aan te kloppen!).. ik wens je heel veel beterschap toe!! dikke kusss

  • 16 Maart 2010 - 22:21

    Willemijn:

    Zoo ook nog even een reactie van mij! Ik wil ook een foto van je haar zien! Wordt snel beter, dan kun je weer baby'tjes vangen! Kus

  • 17 Maart 2010 - 06:34

    Janine:

    Heey Vivian,
    Heel veel beterschap! Echt leuk om je verhalen te volgen! Ik hoorde van Willemijn dat je een stuit hebt gedaan! Super goed! Nog veel genieten daar..
    Liefs Janine

  • 17 Maart 2010 - 17:40

    Simone:

    Ha ViVian,

    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Hoop dat je snel weer opknapt.
    Tof dat je ouders geweest zijn.

    Heel veel plezier nog en groetje hé

    doei doei
    Simone (401)

  • 18 Maart 2010 - 20:33

    Maria:

    Beterschap Vivian, jij bent ook een stoer wijf, en de groeten aan je moeder en vader.

  • 19 Maart 2010 - 14:34

    Elvira:

    Jeetje Vief, dat is balen.

    Wordt maar snel weer beter!

  • 19 Maart 2010 - 16:18

    Hanny:

    Hoi Vivian,
    Van harte beterschap!!

  • 19 Maart 2010 - 18:49

    Rudie:

    Hey Vivian,

    Hier eens een berichtje van je oud buurman. Hoe gaat het nu. Al weer wat opgeknapt? Het zit je niet mee. Hoe gaat het met je pa en ma? Gaan ze nog op safari? Ik zie het al helemaal voor me samen gezellig op een olifant. Geweldig om op deze manier op de hoogte te blijven van je belevenissen en je stage. De groetjes van allemaal en tot horens.

  • 20 Maart 2010 - 10:59

    Ingel Baaijens:

    Hoi Vivian, Toch malaria met lariam dat is toch apart. Resistentie neemt dus toe. Goed laten behandelen lijkt mij. Leuk dat je je ouders inmiddels hebt ontmoet, maar jammer natuurlijk dat je dan ziek bent. Hebben ze het een beetje naar hun zin?
    Doe ze maar de groeten van iedereen bij ViaZorg

    Groeten,
    Ingel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Vivian

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 50620

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 27 November 2017

Op avontuur in Afrika

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Met de rugzak door Indonesie

31 Oktober 2011 - 24 December 2011

Zuidoost-Azie ontdekken

13 Februari 2010 - 08 Mei 2010

Baby'tjes vangen in Ghana

Landen bezocht: